14 Ekim 2010 Perşembe

Led ile akvaryum aydınlartma yapımı
Projenin maliyeti : +- 21,75 Ytl
Malzemelerin temin edilebileceği yerler : Elektrik - Elektronik malzemeleri satan yerler.

Kullanılan aletler :
1-) Maket bıçağı Fiyat= 0,75 ytl
2-) Led (9 adet, gece mavisi) fiyatı= 3 ytl
3-) Havya+pasta+lehim teli  Fiyat=9.5ytl
4-) 4 volt 1 amper  Adaptör Fiyat= 6.5ytl
5-) 70 Cm Saydam plastik çubuk 10*10 cm 2 ytl

Kabloların bağlantı şekilleri ve Projenin teknik kısmı :

kullandığımız ledlerin çalışma gerilimine göre adaptör seçilmesi daha uygun olur yada ayarlı adaptörde kullanabilirsiniz. Benim için 4 volt yeterli zaten paralel bağladığımız için çok fazla voltaj kullanmıyoruz.




Aldığım plastiğin saydam olmasına dikkat ettim çünkü dışarıdan bakıldığından kötü bir görünüm vermiyor, ilerde sudan oluşabilecek korozyonlara karşı engel oluyor ve ledlerin düzgün bir şekilde sıralanmasını kolaylaştırıyor..

1 mm lik matkap ucuyla plastiği deldim çünkü daha plastiğin üzerine sadece o delikler sayesinde monte ettim.

ledlerin bacaklarını düzgün kıvırmanız çok önemli nekadar düzgün olursa okadar sabit kalıyorlar ve her bacağı ayrı yöne kıvırdım kablolar çıplak kalacağı için herhangi bir kısa devre olmaması amacıyla.









malesef elimizde cep telefonu olduğu için gece çekimleri bu kadar oluyor.. :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder